fredag 4. mars 2011

Bekymringsmeldinger.

Det var morsomt å få respons på mitt forrige blogginnlegg.. Merkelig nok var det mange som var bekymret for meg siden jeg omtalte mitt liv som "kjipt", og misunnet min venninne som hadde vodka i kjøleskapet. Da føler jeg behovet for å forklare hva jeg mente.
Jeg må presisere at jeg er VELDIG glad i jobben min, mannen min, Emiliaen min, og vennene mine. Jeg synes jeg har et godt liv, virkelig!! 
MEN.. Det samfunnet vi lever i er bygd opp på den måten at vi stresser hele tiden! Det tror ikke jeg at er sunt for helsa.. Man jobber og stresser så mye pga. deadlines, forventninger, konkurrerende virksomheter, behov, familieliv osv.. Mange bryr seg om alle disse tingene.. men nå er jeg en person som må innfri!! Jeg føler meg mislykket hvis ikke.. Det er jeg sikker på at det flere med meg som føler..

Min mor ringte meg etter å ha lest blogginnlegget for fortelle hva hun synes om det. Hun sa at etter hun hadde lest det, tenkte hun: "Ah, Karoline har endelig forstått hva det vil si å bli gift, da handler ikke livet om hva man har lyst til å gjøre, men hva man må gjøre..".. Det synes jeg var en god forklaring.. Jeg er ikke misfornøyd med å være gift, men det er en overgang.

Noen drømmer om å være popstjerner i Hollywood. Andre drømmer om å reise jorden rundt på en grønn sjiraff.... Jeg drømmer om å være hippie (ikke når det gjelder dop og flowerpower), men det å være kreativ, slappe av..nyte naturen.. og bare kose seg.. Verre er det ikke.

Her kikker vi på TV en vanlig onsdag kveld etter middag, og etter en laaang dag på jobb og i barnehage.



Samtidig, i Karolines fantasi foregår dette:


2 kommentarer:

  1. Hehehe, er det Hippi-Bjørn i fantasibildet jeg ser (nå er det vel bare å la håret gro) klæææææp mon ;)

    SvarSlett
  2. hahaha!! Bjørn vil gjerne ha langt hår, men får vente til nye verden, ettersom han har begynt å miste :-)

    SvarSlett