onsdag 2. mars 2011

Jeg var sammen med en venninne igår. Da innså jeg hvor "kjipt" livet mitt er blitt. Hun jeg var på besøk hos, bor i et bofellesskap og har bare et rom å være på, og trives med det. Hun lager seg aldri middag, drar på fester hele tiden og har smeltet tyrkisk pepper blandet med 50% vodka i kjøleskapet. !! WILD!!
Man ønsker seg jo alltid det man ikke har, og motsatt..

Jeg og venninna mi er forskjellige på mange ting, så jeg ville nok ikke hatt det akkurat som henne, men jeg vil heller ikke ha det akkurat som jeg har det nå.. Skjønner? Mannen min er akkurat som meg, på det området.. Han vil også være fri som vinden og sprø som Sørlands Chips.. ;-) Tenk om jeg og han kunne vært sånn sammen?? Og med Emilia så klart.


Jeg tegnet litt av hvordan jeg føler livet mitt går på autopilot, og hvordan jeg har vokst altfor fort på de siste årene.


Jeg jobber som resepsjonist og frokostvakt på et hotell.
Her må jeg smile hele dagen og lage mat og steke egg. Jeg synes jobben er gøy, virkelig. Men dessverre går all energien min bort her, og det er nesten ingenting igjen når jeg kommer hjem.









                                                                    




 Når jeg kommer hjem fra jobb, har jeg mer jobb.. Hehe.. Da lager jeg ofte middagsmat til mannen min og Emilia (stedatteren min). Det er OK, selv om jeg ikke er glad i mat, verken å lage det, eller spise det, så gjør jeg det for å glede min lille familie :-)      
Bjørn lager også ofte middag, så det er deilig.. Da vasker jeg opp.












                                                                                                                                                                                                                                                     


Jeg pleier ikke å både vaske opp, OG lage middag, men bytter på med Bjørn. Han er jo så flink til både å lage mat og å vaske. Poenget er uansett at det er mye vasking og styr etter middag; vaske tøy, vaske bad, rydde opp leker og klær osv.. selv om jeg helst vil bruke tiden min på noe ganske annet..

















Etter at vasking er gjort, hadde det vært deilig å slenge bena på bordet, men da vil Emilia leke. Det er ikke alltid jeg går med på det, men jeg får jo så dårlig samvittighet når hun er i barnehagen hele dagen, og kun har noen få timer på ettermiddagen og kvelden til å være sammen med meg og Bjørn før hun må sove. Stakkars.. Hun er så skjønn!! "Plis, plis pliiiis, Karoline! Du snakker så fint når du leker, deffor vil jeg leke med deg og ikke pappa..".. Hehe..











Kl 22.00 må jeg i seng hvis jeg skal klare å stå opp kl 05.15. Plutselig har hele dagen gått og jeg har ikke gjort noe jeg synes er gøy! Dette er stort sett hvordan mine dager flyr i uka. Sukk.. Men da er da det skjer..
...........................................
.........................................
....Dagdrømming.....














Hippie-Pernille!


Mooohahahhahahahaa!!!! Selv om pliktene holder meg tilbake, kan INGEN gjøre noe med mine tanker, så jeg har skapt en ny Karoline; Hippie-Pernille!!









6 kommentarer:

  1. Du er så flink til å tegne :) kan ikke dere ta noen fridager og komme en liten tur til oss. Så for dere begge en liten avveksling og vi kan kose oss sammen her. Dere kan også få en mimre/kosedag i Oslo. Vi håper dere kommer for vi savner dere. Jeg kan friste med indisk/italiensk/kinesisk/mexikansk meny. Klem Tommy

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. ...tegn et bilde av meg jeg kan ha på fb plx plx plx ;)

    SvarSlett
  4. Tuuusen takk tommy! Disse tegningene er jo bare rabla ned på et par minutter :-)
    Det hadde vært suuuperdeilig med avveksling og en helg hos dere!! Jeg EEELSKER jo indisk/italiensk/kinesisk/mexicansk meny!! Yum yum!! Dette må vi bare få til! Glad i dere <3 <3

    SvarSlett